Dobry logotyp
Logotypy tworzymy wg podstawowych zasad projektowania logotypów wg książki „Logo Design Love” autorstwa David Airey, grafika, który pracował m.in. dla BBC, Yellow Pages czy Asian Development Bank. Ostatecznie jednak to Klient jest decydentem :) Mimo to warto starać się zachować te 7 podstawowych zasad:
1.Nie komplikuj. Najprostsze rozwiązania są często najlepsze. Dlaczego? Ponieważ prostemu logo łatwiej jest spełnić pozostałe wymogi kultowego projektu.
2.Trafność. Każde projektowane przez Ciebie logo musi stanowić odzwierciedlenie profilu działalności firmy, którą ma reprezentować. Możesz bardzo chcieć zaprojektować coś zabawnego – nie jest to jednak najlepszy pomysł, jeżeli Twoim klientem jest lokalne krematorium.
3.Czerpanie z tradycji. Mody pojawiają się i znikają. Najgorsze, co możesz zrobić, to zainwestować sporo swojego czasu i pieniędzy klienta w projekt, który straci swoją aktualność niemalże z dnia na dzień.
4.Wyjątkowość. Najlepiej skoncentrować się początkowo na czymś rozpoznawalnym. Element ten powinien być na tyle rozpoznawalny, aby można go było zidentyfikować już na podstawie kształtu lub obrysu.
5.Logo powinno zapadać w pamięć. Czasami Twoim zadaniem będzie stworzenie logo, które zapada w pamięć nawet wtedy, gdy patrzy się na nie tylko przez chwilę. Twoim celem jest stworzyć coś, co wywrze na widzu tak duże wrażenie, że będzie on w stanie natychmiast przywołać logo z pamięci, kiedy zobaczy je po raz kolejny.
6.Małe jest piękne. Twój projekt powinien nadawać się do zastosowania na powierzchni o wielkości dwóch trzech centymetrów, bez utraty swojej szczegółowości – takie logo znajdzie wiele różnych zastosowań.
7.Skoncentruj się na jednym aspekcie. Postaraj się, aby Twój projekt wyróżniał się na tle konkurencji tylko jedną cechą – nie dwoma, trzema lub czterema…”
—
Logo Design Love: A Guide to Creating Iconic Brand Identities, 2nd Edition
Wydawnictwo Helion